Söndagsskolan

Är du mellan 4 och 11 år och vill lära dig mer om Gud och Jesus?
Eller är du en förälder som vill ge ditt barn en bra andlig start i livet?
I så fall är Du/Ni hjärtligt välkomna till vår söndagskola i Slättenkyrkan.

Vi träffas på söndagar, i samband med gudstjänst, i Slättenkyrkans källarplan. Vi följer ett undervisningsmaterial som heter Himmelrik och varje vecka har ett särskilt tema hämtat ur veckans valda bibeltexter.

Genom drama, sång och berättelser ur Bibeln får vi veta mer om vem Jesus var, vad han gjorde och hur han finns med oss i våra liv idag.

Efter starten i kyrksalen samlas alla söndagsskolbarn i källarvåningen där vi sjunger tillsammans och har någon aktivitet. Därefter delar vi in oss i två grupper. De äldre barnen; 8-11 år samlas i en grupp och de yngre; 4-7 år samlas i en annan.
Även yngre barn är givetvis välkomna men då tillsammans med en vuxen.

Förutom att vi lär oss om Gud och Jesus så finns det tid för pyssel, projekt och en hel del roliga lekar. De allra yngsta har möjlighet att leka i vårt lilla lekrum.

Varje vecka samlar vi in kollekt som går till mellanmål för skolbarn i Honduras.

Kontakt:
Mikael Spjuth